2012年11月4日 星期日

Make THE Difference 漂浮在水上的足球場



Enther] 影片來自真實故事。This film is based on a true story.

泰國攀易島是個沒有陸地,而靠木樁搭建起來的小漁村。當村里的孩子想踢足球時,他們該如何創造這份屬於自己的夢想?

This film is based on a true story.
In 1986 a football team that lived on a little island in the south of Thailand called "Koh Panyee". It's a floating village in the middle of the sea that has not an inch of soil. The kids here loved to watch football but had nowhere to play or practice. But they didn't let that stop them. They challenged the norm and have become a great inspiration for new generations on the island.


王安然:我覺得那裡的小朋友很厲害,因為他們是在海上的島,但是他們還可以練足球,而且還得到了第二名。
斯恩綾:他們雖然很可憐,但是他們卻不放棄夢想,努力去實現,真讓人欽佩。
蕭芷盈:成功,不一定是指有錢、有勢,夢想完成也算是成功的一步!
李芯和:做事要有恆心,我要向他們一樣,做事有恆心。
白育承:今天我看了足球影片,我覺得努力是不會白費的。
藍宥翔:他們的努力,讓我很感動,雖然他們很窮,但是他們都沒有要放棄足球,而是到各國參加比賽。
秦宗祥:我覺得練好足球要有恆心和技術。